Nech jedlo je vaším liekom a liek vaším jedlom


Sme tu stále pre vás

10.10.2012 22:20

Ahojte,

 

dnes ráno ma v práci prekvapil zvoniaci telefón. Zobrazilo sa číslo podobajúce sa na číslo od telefonického operátora, kde ponúkajú predĺženie paušálov. J Tak som zdvíhal už s určitou nechuťou rozprávať sa s druhou stranou.

Ale moje očakávanie bolo nesprávne. Ozvala sa žena, kontakt našla na tejto stránke a chcela poradiť ohľadom živej stravy, presnejšie surových zemiakov. Tento telefonát ma náramne potešil, pretože vidím , že stránka ma svoj zmysel a môže niektorým ľuďom veľa dať. K zemiakom pribudne nový článok v najbližších dňoch. S konzumovaním surových zemiakov nevzniká žiaden problém. Zemiaky sú však najlepšie čerstvé, po novom roku už by sa konzumovať nemali. Vtedy v nich začína proces klíčenia.

Tej panej, ktorá mi volala, prajem veľa šťastia a zdravia pre jej dcéru a celú rodinu. Veľa trpezlivosti a pevnej viery. Sám som podobnými vecami v rodine prešiel a viem, že to nie sú ľahké chvíle.   

 

Aj keď v poslednom čaše sem pribúda menej vecí, budeme sa snažiť sem pravidelnejšie prispievať. Niekedy je toho času pomenej a po vykonaní všetkých denných potrebných činností už čas nazvyš nezostane. A takisto vymyslieť nové recepty  je už náročnejšie, keďže tu je skoro všetko, čo sme doma pripravovali a naša strava sa posúva skôr do jednoduchosti ako do toho, že by sme vytvárali náročné recepty.

Zo začiatku pre nás bola živá strava to najdôležitejšie, to čo bolo na prvom mieste a ak sa pozriem dozadu, tak som bol určite mierne fanatický. Tým však nechcem povedať, že sme spravili zmenu v stravovaní, len sme na stravu zmenili pohľad, už to nie je to najdôležitejšie. Skôr berieme stravu ako veľkú pomoc v duchovnom rozvoji. Touto stravou sa nám darí z veľkej časti odbúrať tu veľkú závislosť na strave,  ktorú ako ľudia máme a vieme viac prijímať takú stravu, akú nám príroda dáva z našej záhrady, od našich známych . . . Jazyk už nevymýšľa tak, ako v začiatkoch, že chce banán namiesto červenej repy, že chce mango namiesto zeleru, mandarínky namiesto mrkvy . . . Sama príroda nás naučila a stále učí byť viac pokornejšími a prijímať to, čo nám v tom ktorom období dáva. A ak už je niečoho nedostatok,  potom hľadať v obchodoch, čo treba dokúpiť.

            Budeme radi, ak vám táto stránka bude pomocou pri začiatkoch so živou stravou a že aj vy raz budete posúvať informácie ďalej a pomáhať ďalším ľuďom svojimi skúsenosťami.  

 

—————

Späť