Nech jedlo je vaším liekom a liek vaším jedlom


Obchody so zdravou výživou

08.01.2014 13:30

    Veľmi rád navštevujem obchody so zdravou výživou. Rád sa v nich popozerám, čo majú nové, čo ponúkajú. Po zmene stravy na živú stravu som sa tešil na každú novinku od výrobcov tepelne neupravovaných pochutín. V začiatkoch ešte nebolo veľa takýchto výrobkov v obchodoch. Preto som si vždy rád nejakú novinku v zdravej výžive kúpil. Bolo to pre mňa veľké lákadlo a väčšinou som neodolal.

    Keď sa pozriem spätne, tak som vyhľadával vo výživách staré naučené chute v novom šate. Mojou podmienkou boli nájsť niečo tepelne neupravené, čo by neobsahovalo mlieko, vajcia, bielu múku, cukor atď. Hľadal som potraviny, ktoré boli zložené z viacerých surovín. A možno som nevedel vychutnať chuť obyčajného šalátu, broskýň, jabĺk, čerešní a pod. Nevychutnával som až tak prirodzené, jednoduché chute v prírode a hľadal som zložité chute v kuchyni a v obchode vytvorené človekom. Teraz si viac vychutnávam jednotlivé potraviny, tak ako ich ponúka príroda, bez výrazného zásahu človeka.

    Stále však navštevujem výživy, rád sa v nich pomotám, popozerám, čo je nové. Trh s týmto druhom potravín sa neustále vyvíja. Mňa však už až tak neoslovuje. Je super, že ľudská tvorivosť sa v tomto smere vyvíja, vznikajú možno zdravšie náhrady, ktoré sú pomocou pre ľudí, ktorí prechádzajú na rastlinnú, tepelne neupravovanú stravu a sú na ceste k svojej prirodzenosti. Ale skôr či neskôr, ak pri živej strave zostaneme, posunieme sa z obchodu od raw tyčiniek, guličiek, placiek, do prírody, na záhradu k stromom obsypaným ovocím, k zemi ,v ktorej rastie zelenina. K obchodu, ktorý nám ponúka príroda. My obrobíme zem, pomôžeme jej, aby sa jej lepšie dýchalo a ona nám na oplátku poskytne chutnú úrodu.

 

Radovan

—————

Späť